Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Clearwater

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

06 September 2011 | Canada, Clearwater

Vandaag hadden we een hele dag in Clearwater zodat we mooi de tijd hadden om het nabijgelegen Wells' Gray Provincial Park. Dit park is ongeveer 5000 vierkante kilometer groot, wat een hele lap grond is om in een dag te beslaan maar er ging een doorgaande weg door, met om de zoveel kilometer aangelegde wandelroutes en uitzicht punten. We hebben informatie ingewonnen bij het informatiecentrum die prima met ons meedacht. We hadden een dag, dus dan moeten jullie dit, dit en dit gaan doen. Er was ons ook verteld dat de berenbellen niet werkten, ze schijnen zelfs de beren aan te trekken, die op het interessante gerinkel afkomen. Gewoon gebabbel is goed genoeg om de beren ver op afstand te houden. Goed nieuws voor een binnenvetter als ondergetekende. Gelukkig was Hester erbij :) geen beer gezien dus, op een poging van ondergetekende na. Er waren twee wandeltochten en een stuk of vijf uitzichtpunten die zodoende op de planning stonden. De eerste wandeltocht die we deden was er een van twee uur en gingen langs diverse watervallen. We hebben daar zelfs springende zalmen gezien wat ik wat tragisch vond hebben: de zalmen hadden zo'n 6000 km afgelegd voor ze hier waren en deze laatste watervallen konden ze niet meer hebben zo stond op een informatie paneel beschreven. Ze blijven het proberen en laten zich uiteindelijk afstromen om stroomafwaarts te paaien en te sterven. We zagen er 1 een poging wagen om de waterval te halen maar die redde het ook niet.
Het park is fenomenaal. Prachtige natuur, indrukwekkende watervallen en heel veel moois. We hebben heel wat foto's geschoten! Er was een waterval waar we zelfs achterlangs konden lopen, wat nog een aardig nat pak opleverde. Erg mooi allemaal!
We hebben moe maar voldaan weer lekker gegeten in het restaurant waar we gisteren ook zaten: kneuterig, kleinschalig, maar erg lekker!
Morgen gaan we naar Jasper, maar niet voordat we een riviersafari in Blue River hebben gedaan!

• 06 September 2011 - 07:12

Jasper:

Nou tot morgen dan maar! ;-)

• 06 September 2011 - 07:29

Henk:

Als dit ziet en leest wil je niets anders dan ook gaan. Prachtige natuur en wildlife.

• 06 September 2011 - 17:43

Hannie Broekhuis:

Beste Canadareizigers,

Jullie zijn op weg naar Jasper. Hij zit al met smart op jullie te wachten. Heeft zelfs getracht jullie via een voor mijn niet snapbaar systeem, via de i-pad, jullie te bellen. Helaas niet gelukt. Maar we hebben geen bijzonder nieuws of zoiets. Was alleen wel leuk geweest. De familie Jasper Broekhuis was vanavond te gast voor het eten.
    Wensen jullie nog een goede en mooie reis naar Jasper. Als we alle foto's bekijken ziet het er wel fantastisch uit.
    Geniet er van,
    liefs en groeten,
    Henk en Hannie

• 06 September 2011 - 17:48

Tietsia:

Hallo Hester. Met die twee beren op stap maken die andere beren wel dat ze weg komen.

• 06 September 2011 - 20:32

Joke:

Leuk om je even te horen al was de verbinding niet zo best .
    Maar het weer is hier echt vreselijk .
    torm en wind en regen dus blijf nog maar even weg .Het lijkt wel herfst .
    Groet Mam