Whistler - Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Whistler - Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Whistler - Clearwater

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 September 2011 | Canada, Clearwater

Vandaag hadden we de langste reisdag voor de boeg: 432km van Whistler naar Clearwater. We gaan nu echt de National Parks in, en Clearwater ligt aan de ingang van het op twee na grootste park van Canada: Wells Gray National Park. Wat we zo lazen is het park een aaneenschakeling van watervallen, meren, vergezichten en prachtige bossen. Uiteraard is er ook veel wildlife, en we worden gewaarschuwd voor poemas, zwarte beren en grizzly beren. Ook al zijn mens-beer ontmoetingen zeldzaam, ze komen voor. We zijn daarom aangeraden om belletjes mee te nemen en eventueel pepper spray. Welke beren waar actief zijn valt vooral te herkennen aan uitwerpselen. De zwarte beer uitwerpselen bevatten vooral bosbessen, de grizzlybeer uitwerpselen bevatten vooral belletjes en ruiken scherp naar peper zo werd ons in Whistler verteld. Dat geeft de burger moed. :-)

Na al die reisdagen zijn we blij dat we morgen weer een extra dag hebben zodat we het relatief rustig aan kunnen doen.
Vandaag kwamen we om kwart voor vijf aan in Clearwater, wat een klein gehuchtje is en vooral bekend is omdat het aan de ingang van het park ligt. Ook al waren we lang onderweg, de route was prachtig. Achter iedere bocht ligt er weer een ander uitzicht. Soms lijkt het op Zweden, dan weer op Zwitserland, dan weer Noorse meren en op een gegeven moment begon het zelfs op een woestijn te lijken. Onderweg was het totaal anders dan in Whistler, veel rustiger, en we kwamen een eettentje, gerund door bejaarden, tegen in the middle of nowhere. Erg leuk!
We hebben weer ons best gedaan om wildlife op de gevoelige plaat te zetten, maar we zijn alleen een hert tgen gekomen en omdat ondergetekende de fotograaf van dienst was had ik die weer net gemist. Ik hoop dat we morgen in het park meer succes hebben!
We hebben ook een foto online gezet waar Hester haar nieuwe jasje toont! Mocht u zich afvragen wat die aardbei met basterdsuiker erop achter het raam doet: dat is een zwaar verbrande Sander. Weet u dat ook weer ;-)

• 05 September 2011 - 08:21

Henk:

De rode aardbei weet toch wel dat hij zich goed beschermen? Zo niet dan moeten jullie er maar voor zorgen.
    De fot's geven een mooi beeld van de omgeving. Ik wou dat ik er ook was.
    Hartelijke groeten en nog heel veel plezier.

• 05 September 2011 - 20:24

Joke:

Hoi jongens en meisje
    Wat is dat prachtig we genieten van de foto"s