Courtenay - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Courtenay - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Courtenay - Whistler

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

04 September 2011 | Canada, Whistler

Dit weekend hebben we een behoorlijk aantal reizen voor de boeg. Gisteren dus naar Courtenay, en vandaag naar Whistler. Whistler is een van de drie Canadeze Olympische lokaties van de spelen in 2010. Vanmorgen waren we vroeg op weg, om snel in Whistler te zijn. We lieten dus vandaag Vancouver Island weer achter ons. Nu is het dit weekend een lang weekend in Canada ivm labour holiday op maandag, dus het bleek erg druk te zijn bij de veerboot. Zo druk, dat we te laat waren op de boot en dus pas om 12:15 konden vertrekken. Lang verhaal kort, pas tegen vieren waren we in het hotel in Whistler, zodat we weinig tijd meer hadden om de omgeving te bekijken. Erg jammer, want het ziet er prachtig uit. Weinig aan te doen, dus we zijn het stadje ingegaan. Ivm het weekend ook hier heel erg druk, en erg commercieel en duur. Niet eens zo'n gek idee om morgen weer verder te trekken! Morgen de langste rit van de vakantie voor de boeg: 432km naar Clearwater, maar dan hebben we wel een extra dag!

• 04 September 2011 - 08:12

Hanniebroekhuis:

Wat jammer van de veerboot. Hebben die Canadezen ook al bankhollidays! Moeten ze in Nederland ook maar eens mee beginnen. Misschien op kosten van de banken?!
    Heel goede reisdag gewenst en geniet vzn de omgeving,
    groetjes,
    Henk en Hannie

• 04 September 2011 - 17:54

Renske:

Wat jammer,dat jullie geen tijd meer over hadden in Whistler. Ook nog bij Done geweest?
    In Clearwater is het Wells Gray Park te bekijken. Bij het meer (60 km. verderop)schijn je mooie wandelingen (trails) te hebben en waar je dan ook plotseling een beer kunt zien.
    Wij hebben vandaag gefietst voor de Ride For teh Roses in Aalsmeer. Goed weer en een mooie route.
    Veel reisplezier nog.
    Siep en Renske