Tofino - Courtenay - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Tofino - Courtenay - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Tofino - Courtenay

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

03 September 2011 | Canada, Courtenay

Vandaag was weer een reisdag, en hadden we een rit van 230km voor de boeg naar Courtenay. Na wederom een voortreffelijk ontbijt in Tofino gingen we met een laatste blik op de oceaan onderweg, dwars door Vancouver Island. De natuur doet Scandinavisch aan: vergezichten, rustige wegen en eindeloze bossen met sporadisch een hert langs de weg. Sander en Hester zagen hun leven aan hun voorbij flitsen aangezien ondergetekende reed, maar we zijn veilig aangekomen :)
In Courtenay zitten we in The Old House Village, wat een soort van relax centrum is met spa's en massage mogelijkheden. Een blik op de prijslijst maakte duidelijk dat een eventuele massage bij het afrekenen direct weer zware stress op zou leveren, dus we hebben maar een rondje door Courtenay gemaakt. Er valt bijzonder weinig te beleven hier: wat aardige winkeltjes maar na een uur of twee heb je het wel gezien. Wat we wel tegenkwamen was de winkel voor Hester met eindelijk het gewenste jasje! Dat moest gevierd worden met gebak bij de koffie!
Morgen gaan we met de boot van Vancouver Island af en door naar Whistler, een van de lokaties tijdens de Olympische Winterspelen van 2010! Zeer waarschijnlijk een erg mooi gebied!

• 03 September 2011 - 06:50

Linda:

Zo, er hoeft dus niet meer geshopped te worden! Kunnen jullie eindelijk vakantie vieren ;-)
    Leuk die verslagen, dat sleept ons werkende mensen er nog een beetje doorheen!
    Geniet er lekker van, gr Linda

• 03 September 2011 - 07:05

Siep En Renske:

Waarom zit dat jasje nog in een plastic zak! We zijn super nieuwsgierig. Het gezicht van de chauffeur heeft inderdaad wel iets weg van een kamikaze piloot. In Courtenay is inderdaad niet veel, maar ze hebben wel Starbucks koffie! Veel plezier samen.

• 03 September 2011 - 10:05

Hanniebroekhuis:

Beste Canadareizigers,
    Na veel moeite toch de morgana website op kunnen starten en jullie verslag kunnen lezen. Helaas mis ik de nieuwe jas van Hester. Maar die houd ik wel te goed. Jullie wel een beer en herten gezien, maar in Nederland hebben we sinds jullie vertrek wolven. Dus wees gewaarschuwd als je terugkomt!
    Veel plezier maar weer en geniet van alles. Wij genieten van jullie verslag.
    liefs,
    Henk en Hannie