Revelstoke - Vernon - Reisverslag uit Vernon, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Revelstoke - Vernon - Reisverslag uit Vernon, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Revelstoke - Vernon

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

12 September 2011 | Canada, Vernon

Vandaag reden we verder naar Vernon, wat een vrij korte rit van zo'n 140km was. Om die reden zijn we eerst in Revelstoke nog wat bezienswaardigheden afgegaan! Revelstoke was in vroeger tijden een belangrijk knooppunt voor de spoorwegen, en die historie was te zien in het spoorwegmuseum daar. Leuk, maar wel wat kneuterig. Vooral memorabel was de engineer die in een oude locomotief zeer ongeïnteresseerd wat probeerde te vertellen. Je moest de kennis uit 'm trekken. Wat vooral interessant was de problemen die de spoorwegen hadden (en hebben) met de hoeveelheden sneeuw die er valt in Canada!
Daarna zijn we doorgegaan naar een stuwdam, een van de grootste in Canada! Alles werd leuk uitgelegd, en vooral voor kids was er een hoop te doen. We hebben ons dus ook best vermaakt :-) We mochten er alleen geen foto's maken, maar dat was ook wel weer eens lekker :-)
Uiteindelijk zijn we nog gestopt bij een Suspension Bridge ergens halverwege die geleid wordt door een zwaar christelijke gemeenschap, aangezien er overal bijbel teksten en dergelijke te vinden waren. Vermoeiend op een gegeven moment. Aangezien het zondag was mocht er niet gewerkt worden en mochten we dus voor niks naar binnen. Praise the Lord indeed!
Uiteindelijk zijn we aangekomen in Vernon, waar werkelijk waar geen klap te doen valt. Mijn prima reisgids (frommer's) vermeldt de plaats niet eens. Het hotel is wel prima, maar we zitten midden in een grote winkelcentrum, tussen de meubelboulevards en mega supermarkten. We zijn maar een mega supermarkt ingegaan en hebben ons prima vermaakt! Zakken rijst van 18kg kwamen we tegen... We werden er goed melig van :-)
We hebben gegeten bij Wendy's, een hamburgerketen die Sander en ik ogen kennen van onze stage in Amerika! Stukken beter dan McDonalds of Burgerking in onze ogen, dus dat smaakte weer prima :-)
Goed, morgen gaan we door naar Osoyoos! We hebben problemen met internet, dus ik ben bang dat we geen foto's doorgestuurd gaan krijgen... We doen ons best!