Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Tofino

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

02 September 2011 | Canada, Tofino

Vandaag hadden we een dag in Tofino, met bijzonder weinig op de agenda. Deze lokatie was een tip van een collega van Hester, en tot nu toe bleken de goede verhalen meer dan waar! Los van de lokatie scheen ook het inbegrepen ontbijt de reis al waard te zijn, en dat genoegen mochten wij vanmorgen smaken. Ook daar bleek helemaal niks mis mee te zijn. Versgebakken broodjes, croissants, cinnamon rolls en een keur aan zelfgemaakte jams, honings en cereals stonden klaar. Niets minder dan geniaal, en een welkome afwisseling na de Engelse ontbijtjes tot nu toe. Tel hier een tafel in het hoofdgebouw met 180graden zicht op de oceaan bij op, en er was weinig meer wat deze dag kon verknallen.
Na dit ontbijt wilden we een wandeltocht gaan maken, en het dichtsbijzijnde park was National Park Pacific Rim, waar diverse tochten, trails hier genoemd, waren uitgezet. Nu weet ik dat Sander en ondergetekende wel erg lange tochten gewend zijn na het lopen van de 4Daagse, maar de Amerikanen zijn niet erg gewend aan wandeltochten geloof ik. Er waren 8 tochten uitgezet in het park, de langste was 2,5km (!!!!) en we hebben ook een officiële tocht van 800mtr gedaan, waar expliciet werd gewaarschuwd dat je toch zeker stevige schoenen en goed gekleed er aan moest beginnen. Ik vond het de veters strikken niet waard, maar we hebben na 600meter netjes gerekt en gestrekt... :P Om de tere Amerikaanse voetjes niet te veel zeer te doen was de hele tocht voorzien van beplanking, zodat je schoentjes ook nog mooi moddervrij blijven. Het zal allemaal wel, de natuur is er niet minder om. Zeer mooi, en indrukwekkend! Het wildlife is wel iets om rekening mee te houden, er kunnen wolven, poemas en beren konden voorkomen. Voor vandaag werden we expliciet gewaarschuwd voor de wolven en de poemas maar het bleek allemaal mee te vallen. Ze zijn banger voor ons dan andersom wordt er beweerd, maar ik waag dat te betwijfelen. Ze lijken me toch vrij vervelend om tegen te komen als ze een slechte bui hebben...
Het weer was minder vandaag, wat miezerbuien en bewolkt, zodat we de open haard maar aangemaakt hebben en een fles wijn er bij open getrokken hebben. Mensen in Nederland: succes morgen op het werk! We denken aan jullie!

• 02 September 2011 - 06:31

Hannie Broekhuis:

Ja laat mij maar werken met een fikse verkoudheid. Maar het ziet er daar wel prachtig uit zeg. En wat een prachtig hotel. Kijk dus maar goed uit bij het oversteken, of er geen beren of vossen of i.d. langskomen. Veel plezier nog. groetjes,
    hannie