Victoria - Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Victoria - Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Victoria - Tofino

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 September 2011 | Canada, Tofino

Vandaag was praktisch een reisdag. We zijn naar Tofino gegaan, wat in het midden aan de westkust van Vancouver Island ligt. Ook al was het een krappe 400km, met de 80km wegen ben je toch alles bij elkaar een aardig tijdje zoet. Tofino ligt aan de westkust, dus vandaag zouden we de Stille Oceaan gaan zien!
We waren weer vroeg wakker dus na een ontbijt bij Denny's gingen we op weg, met onze pooierbak, waar ik nu ook een foto van heb bijgevoegd. Al vrij snel reden we door Duncan, wat een zelfbenoemd city of totems is, aangezien er door het hele dorp heen zo'n 80 totempalen staan opgesteld. Alhoewel dat al verbazingwekkend is, vonden we de grootte van de shoppingmall nog veel verbazingwekkender voor een dorpje van 5300man.
We zijn na in Duncan even rondgekeken te hebben doorgereden naar Chemainus dat bekend stond om zijn muurschilderingen. Na de automatisering in de houtindustrie was het dorpje zijn hele inkomstenbron kwijt en zag het er somber uit. De burgemeester had een idee, om een schilder de historie van het dorpje op de diverse muren te laten schilderen. Toeristen pikten het op en het is nu een grote toeristische bestemming. We hebben geluncht in een heel klein bakkerijtje met heerlijke broodjes. Toen was het door naar Tofino, wat nog wel een uur of twee rijden was, dwars door Vancouver Island heen. De natuur werd ruiger, en steeds prachtiger. Grote bossen, meren, besneeuwde bergtoppen en weidse vergezichten. We hebben zelfs onze eerste echte beer gezien, die stak doodleuk op een drafje over op 100meter voor onze auto. We waren helaas te laat voor een foto, maar indrukwekkend was het wel!
We zijn in Tofino aangekomen, in Middle Beach Lodge. Dit zijn huisjes aan het strand geplaatst, met ieder huisje vrij uitzicht. Uniek, en fenomenaal. Kan niet anders zeggen. We hebben in Tofino gegeten bij The Schooner, wat qua eten veruit het beste is wat we tot nu toe gehad hebben, en ik zit nu op de veranda met een goed glas rode wijn dit stukje te tikken. Morgen zitten we nog een dag in Tofino.
Dat wordt een zeer relaxte dag.

• 01 September 2011 - 07:54

Henk:

Ik zou me schamen om met zo'n bak te moeten rijden.
    Zo te zien hebben jullie het wel naar de zin. Het plekje aan het strand lijkt mij geweldig, zou ik ook wel willen.
    Volgende keer moet de bijrijder maar met de camera in de aanslag zitte zodat hij/zij de foto's van de beer kan schieten.

• 01 September 2011 - 14:33

Tietsia: