Vancouver - Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Vancouver - Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Vancouver - Victoria

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

31 Augustus 2011 | Canada, Victoria

Vandaag zijn we verkast naar Vancouver Island, een eiland voor Vancouver, wat qua grootte niet onderdoet voor Nederland. Nog zeer ongerept, maar onze eerste stop op dit eiland was Victoria, de hoofdstad van British Columbia, zodat het vandaag met de ongerepte natuur nogal meeviel. We waren vroeg wakker, dus helemaal vrij van jetlags zijn we nog niet zodat we op tijd ontbijt in het hotel genuttigd hebben. We zijn met de auto naar Richmond gegaan, en daar vandaan ging het met de veerboot direct naar Vancouver Island. Tijdens de overtocht zijn we ook nog door Amerikaanse wateren gegaan zodat we ook nog kunnen melden in Amerika geweest te zijn :).
In de Frommer's reisgids voor British Columbia die we hebben, stond voor Victoria twee must sees voorgesteld die we gezien de tijd beide nog konden doen. Een daarvan was Butchart Gardens, de ander het Royal British Columbia Museum. De Butchart Gardens bleek vlakbij de aankomsthaven van de veerboot te liggen, zodat de keuze snel gemaakt was. Nou waren wij in de veronderstelling dat het ongeveer $10,= pp zou kosten, maar bij de kassa stond er toch echt $29,= pp, ex btw wat toch even tegenviel. Maar, zo dachten wij, het park zou de hoge prijs zeker goed maken. Dat viel toch wat tegen. Butchart Gardens is een verlaten steengroeve, waar de vrouw van de eigenaar na stopzetten van de werkzaamheden is bezig gegaan met het ontwerpen van een tuin. Toegegeven, erg mooi allemaal maar binnen een dik uur heb je het wel gezien, en de prijs is wel erg fors. Het hele park ligt er piekfijn bij, er staat geen grassprietje scheef en overal kronkelen paadjes door heen waar toeristen in file doorheen scharrelen. Ik vond het de Efteling, maar dan zonder attracties. We waren er met recht ingetuind, aldus Sander. Een illusie armer en een ervaring rijker zijn we naar het centrum van Victoria gegaan waar we ingecheckt in het hotel zijn, en zijn we doorgegaan naar het Royal British Columbia Museum, met allerlei collecties, waarvan de grootste over de First Nations Arts gaat. Een keur aan totempalen, maskers en informatie dus! Erg indrukwekkend!
Morgen gaan we door naar Tofino, waar we erg goede verhalen over horen. We zijn benieuwd!

• 31 Augustus 2011 - 05:18

Hanniebroekhuis:

Leuk om jullie verslag elke morgen te lezen. Hoop niet te laat op mijn werk te komen! Veel plezier nog en geniet er van.
    groetjes,
    Hannie

• 31 Augustus 2011 - 05:47

Renske:

Hoi Canadareizigers,
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Wij hebben het druk in Parijs. We zien van alles. Echt tijd te kort! Wij genieten hier. Vandaag zijn we van plan om te Eiffeltoren op te gaan.
    Groetjes Annerike en Renske

• 31 Augustus 2011 - 06:10

Siep:

En ik hier thuis maar autowassen en stofzuigen! Geweldig om alles via de computer te kunnen volgen. Veel plezier allemaal. Ik heb trouwens nog lang nagedacht over die roze vogel!

• 31 Augustus 2011 - 07:28

Henk:

Hebben Sander en Hester daar dan geen goede ideën opgedaan voor de inrichting van hun tuin?
    Door jullie verhaal en de plaatjes krijg ik ook zin om die kant op te gaan.
    Hartelijke groeten en nog veel (reis)plezier.

• 31 Augustus 2011 - 20:09

Joke:

Wat zullen jullie genieten .