Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 Augustus 2011 | Canada, Vancouver

Vandaag hadden we een dagje Vancouver in het reisschema staan, zodat we als echte Japanners als een gek door de stad heen moesten om alles te zien.
Na een prima nacht bijslapen, waar boze tongen beweerde dat ondergetekende snurkt waren we erop tijd uit. Nieuw voor mij is dat ontbijt niet standaard bij een overnachting in Amerika is inbegrepen. Er zijn dus talloze breakfast tentjes te vinden waar je een stevige Engelse maaltijd naar binnen kunt werken! We wilden ergens naar binnen gaan, maar een voorbij wandelende local raadde ons die specifieke tent in sterke bewoordingen af, en verwees ons naar een kleinere tentje verderop. Daar hield het niet bij op, hij kwam later nog terug naar de ontbijt lokatie waar hij nog talloze tips voor dingen in de omgeving had, en ons tussen de bedrijven door ook nog de juiste uitspraak van Courtenay leerde :)
Voor in Vancouver hadden we kaartjes gekregen voor in een hop-on hop-off shuttle, die op de een of andere manier gekenmerkt worden door rammelende, opzichtige busjes. In ieder geval was het wel erg handig om snel door de stad heen te komen! Eerste stop was Stanley Park, een park in Vancouver wat iets groter is dan Central Park in New York. De rose garden stond als eerste op de lijst, waarna we naar het Vancouver Aquarium zijn geweest. Aan de prijs, maar zeer de moeite waard! Ze hadden daar ook een expo over tropische vogels, en ondergetekende is ondergescheten door een bijzonder zeldzame roze parkiet. Op de een of andere manier wist ik de bijzondere gebeurtenis toch niet goed op waarde te schatten.
Daarna gingen we door naar de Totem Poles op Stanley Park. Opvallend om te zien dat er heel veel te zien is over de zogenaamde First Nations inwoners. We pakten de bus weer en gingen met een pontje naar Granville Island, een klein eilandje net onder downtown. De oude industriële gebouwen die rond 1970 overbodig werden zijn omgebouwd tot shops, waar ook een complete overdekte warenmarkt is ontstaan. Allerlei soorten groenten en fruit, sommige heb ik überhaupt nog nooit in Nederland gezien, zijn er te krijgen! Daarvandaan was het door naar Chinatown, wat toch wat tegenviel, zodat we snel doorliepen naar Gastown, met de beroemde steamclock. Alles wat we wilden zien hadden we gezien, en we waren er inmiddels ook wel zat van, dus zijn we richting het hotel gegaan om wat te eten. Onderweg door Robson Street, de Kalverstraat van Vancouver, deden Sander en Hester nog verwoede pogingen om geld te verbranden, maar de schoenen en jas waren niet in de juiste maat te vinden.
Morgen gaan we richting Victoria op Vancouver Island waarvoor we met de pont over het water moeten! We zijn erg benieuwd!

• 30 Augustus 2011 - 08:26

Jasper:

Dat klinkt allemaal geweldig.

Geniet ervan !!