Schiphol - Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Schiphol - Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Schiphol - Vancouver

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

29 Augustus 2011 | Canada, Vancouver

Het leek Hester een leuk idee dat wij een website over de canada reis bij zouden houden, zodat we na een dag van krap 24uur op nu nog een stukje aan het dichten zijn. Hester slaapt inmiddels al dus de rollen zijn goed verdeeld. Sander regelt de foto's, en ondergetekende mag de verbindende teksten regelen.
Vanmorgen zijn we richting Schiphol vertrokken waar mijn vader ons via de toeristische route ruim op tijd afgeleverd had. Het zal wel duidelijk zijn, hoop wachten, schoenen uit, riem weer af, paspoort weer tevoorschijn halen en uiteindelijk dik 9uur als sardientjes in een blikje de grote overtocht maken. Ik moet wel zeggen dat ik al gelijk goed profijt had van mijn nieuwe koptelefoon, die omgevingsgeluid wegfiltert: een verademing in het vliegtuig!
Perfect op tijd waren we in Vancouver waar we 9uur vroeger dan het in Nederland was aankwamen. Het weer is een zonnige 22graden, dus het vervelende weer in nederland van de laatste tijd hebben we ook achte ons gelaten. De auto stond ook klaar voor ons, een werkelijk ontzettende pooierbak, compleet met lederen bekleding en toeters en bellen. We wilden eigenlijk naar de Capilano Suspension Bridge, maar we waren goed en wel pas rond half vijf 's middags ingecheckt. Met alle reistijd en dergelijke zou het wel knap laat worden, dus we kozen ervoor om lekker rustig downtown te verkennen, en daar wat te gaan eten bij de haven. Prachtige stad, alleen het hotel is aan de rand van het centrum geplaatst, waar ook de rand van de samenleving zich blijkbaar verzamelt. Typische figuren zien we soms op straat.
Morgen de hele dag Vancouver verkennen, dus dat wordt zeker Stanley Park bekijken!

• 29 Augustus 2011 - 06:37

Siep:

Day at leisure in Vancouver, staat er in jullie reisprogramma. Er is veel te zien en te doen. Genieten maar en nog mooi weer erbij ook! Ik heb de tijd om te reageren, de dames zitten in Parijs.