Osoyoos - Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu Osoyoos - Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Sander Meer - WaarBenJij.nu

Osoyoos - Harrison Hot Springs

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 September 2011 | Canada, Harrison Hot Springs

We zijn op onze laatste stop aangekomen, Harrison Hot Springs, voor we morgen naar het vliegveld vertrekken om terug naar Nederland te keren.
'Harrison Hot Springs is a great place to be' zo zeggen de diverse vlaggen hier. Helemaal mee eens, maar dan wel voor hoog bejaarden en suicidalen. We hadden in Osoyoos een veelbelovende informatieblaadje opgedoken, waarin in lovende bewoordingen de winkelstraten en eetgelegenheden werden bejubeld. We hadden de winkelstraat in 5 minuten doorgelopen en de eetgelegenheden gaan we vanavond uitchecken. De reis hiernaartoe ging voorspoedig. We zijn vroeg vertrokken, en zijn vrij snel gestopt in Keremios. De regio waar Osoyoos in ligt kun je een beetje zien als de Betuwe van Canada, dus met tal van fruitbomen, en uiteraard ook heel veel standjes onderweg waar vers fruit gekocht kan worden. Ik ben inmiddels helemaal klaar met al dat vette voer hier, en smacht naar mijn dagelijkse portie fruit, dus we gingen even kijken bij zo'n fruitstand. Nu ging alles voor belachelijk lage prijzen, maar ook in belachelijke grote porties. $12,= Voor 10 kilo is helemaal niks, maar ja, waar laat je het. Ik houd het nog wel een paar dagen vol denk ik, en donderdag morgen is het markt in Gouda, dus dan kan ik daar weer een verse voorraad vitamine C halen.
Waar ik wel blij verrast door werd was het feit dat hier de zelf ingemaakte augurken voor $10,= verkocht worden! I've struck gold met mijn overdadig presterende augurken plant thuis!
Tussen alle fruit standjes kwamen we een stand tegen met Nederlandse producten. Erg grappig om dat daar te zien, en we hebben een vermakelijk gesprek gehad met de eigenaar, die in 1980 met zijn vrouw naar Canada verkast was. Zoals dat zo vaak gaat was de winkel maar voor 5 jaar bedoeld, om wat geld te genereren, maar ze zitten er nog steeds. Er was van alles te krijgen, van komijnen kaas tot kroketten, en stroopwafels tot gestampte muisjes. De gerookte paling, die je in Nederland moeilijk kunt krijgen lag hier nog in het schap :-) We kregen een Hollandse bak koffie, die we niet hoefden te betalen. Niet van die vanilla flavoured Amerikaanse zooi, nee, een echt goeie mok Sacha de Boer D.E.
We waren nog geattendeerd op een oude goudmijn die we konden bezichtigen (en ons geluk konden beproeven), maar omdat de rondleiding zeker 4 uur zou duren en met mijn augurken plant het geld nu bij mij aan de boom groeit thuis hebben we dat maar overgeslagen.
Goed, we gaan zo eten hier, in een Duits schnitzel restaurant genaamd 'The Black Forest' (für das echtes Kanadesischen gefuhl) en vertrekken morgenvroeg richting het vliegveld om naar huis te gaan. Donderdag morgen vroeg komen we aan, en ik hoop donderdag avond weer lekker bloemkool met piepers te kunnen eten! Het is erg mooi, maar inmiddels ook wel mooi, geweest hier!

• 14 September 2011 - 05:24

Hannie Broekhuis:

Hallo Canadareizigers,

Allereerst wil ik Ramon bedanken voor zijn erg leuke en leesbare verslagen van jullie reis. Het zit er nu bijna op. Ik wens jullie heel goede reis. En hoop Sander en Hester donderdag te zien. Wij gaan geen bloemkool eten. Ik hoop dat dit voor Ramon wel gaat lukken.
    Goede reis gewenst en tot snel,
    groetjes,
    Hannie

• 14 September 2011 - 06:46

Jasper:

Ook ik wens jullie een goede reis toe!

Wel wil ik mijn zus nog even waarschuwen, ik heb namelijk begrepen dat er erwtensoep op het menu staat voor donderdag bij Pa en Ma Broekhuis. ;-)

Ramon, voor jou eet smakelijk aan de bloemkool donderdag en bedankt voor de leuke stukjes die er voor zorgde dat mijn dagen met een glimlach zijn begonnen.

Sander, je jongste nichtje kan niet wachten tot je terug bent, want ze wil naar de Efteling met der oompje! :-)

• 14 September 2011 - 15:51

Siep En Renske:

Een erg goede reis gewenst. En bij het lezen van de verslagjes hebben we kunnen vernemen dat jullie het goed naar je zin hebt gehad. Het mooie weer heeft daar zeker ook toe bijgedragen. Super!!! We bellen wel als jullie weer in het "normale" dagritme zitten. In ieder geval tot volgende week vrijdag bij het afscheidsfeestje.

• 19 September 2011 - 11:55

MarLen:

Beste Hester, Sander en Ramon,
    Teruggekeerd van de "herfstvakantie"
    hebben we al jullie reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Het moet een prachtige/avontuurlijke reis zijn geweest. Jammer dat ik niet mee heb kunnen doen aan de frietsticksprijsvraag. Gezzien het aantal inzendingen zou ik zeker die "reis" gewonnen hebben. En of het nu bloemkool, erwtensoep of nassi was het zal na het "junkfood" wel gesmaakt hebben.